• Alumnos
  • Alumni
  • Académicos
  • Funcionarios
  • Noticias
  • Biblioteca
  • Servicios en línea
    • Efinis Alumnos
    • Efinis Académicos
    • Terrae Alumnos
    • Terrae Académicos
    • Pago en línea
    • Certificados en línea
    • Solicitud Espacios Físicos
  • Contáctanos
  • Nuestra Universidad
    • Nuestra Identidad
    • Mensaje del Rector
    • Autoridades
    • Nuestra Historia
      • Especial Sábana Santa
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales
    • Aseguramiento de la Calidad
      • Acreditación
    • Modelo Formativo
    • Comité Ético-Científico
    • Transparencia
    • Planificación Estratégica
    • Normativa Institucional
  • Admisión
  • Facultades
    • Facultad de Arquitectura y Diseño
    • Facultad de Artes
    • Facultad de Derecho
    • Facultad de Economía y Negocios
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Facultad de Humanidades y Comunicaciones
    • Facultad de Ingeniería
    • Facultad de Medicina
    • Facultad de Odontología
  • Postgrados
  • Vinculación con el medio
  • Investigación
  • Internacional
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Search
    •   DSpace Home
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-4 of 4

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Teaching and learning of mathematics and criteria for its improvement from the perspective of future teachers: a view from the Ontosemiotic Approach. 

    Breda, Adriana; Seckel, María José; Farsani, Danyal; Fernandes da Silva, José; Calle, Eulalia (Mathematics Teaching Research Journal, 2021)
    The objective of this article is to identify the meaning attributed to the didactics of mathematics and what are the criteria with which an improvement in the teaching and learning process of mathematics is based, future ...
    Thumbnail

    Reflections of future kindergarten teachers on the design of didactic sequences with the use of robots 

    Seckel, María José; Breda, Adriana; Farsani, Danyal; Parra, José (Modestus, 2022-08)
    The purpose of this study is to analyze the reflections of future kindergarten teachers when designing didactic sequences with the use of the bee-bot robot. A qualitative methodological design was followed to achieve ...
    Thumbnail

    Future early childhood teachers designing problem-solving activities 

    Sala-Sebastià, Gemma; Breda, Adriana; Farsani, Danyal (Journal on Mathematics Education, 2022-06)
    This work aims to identify the criteria to design activities based on problem-solving tasks that emerge when future early childhood education teachers jointly plan their activities and reflect on them. The participants ...
    Thumbnail

    Non-verbal interaction and students’ visual engagement in mathematics and English classes 

    Farsani, Danyal; Breda, Adriana; Sala-Sebastià, Gemma (ULBRA, 2022-07)
    Background: The interactions in the classroom are of particular interest to the teaching and learning processes. Objectives: This study examines nonverbal interaction in mathematics classrooms, and how different modes ...

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    Author
    Breda, Adriana (4)
    Farsani, Danyal (4)Sala-Sebastià, Gemma (2)Seckel, María José (2)Calle, Eulalia (1)Fernandes da Silva, José (1)Parra, José (1)SubjectComputational thinking (1)Didactic suitability criteria (1)Didactic suitability driteria (1)Early childhood education (1)Future kindergarten teachers (1)Math and English classes (1)Mathematics education (1)Mini camera (1)Non-verbal interaction (1)Ontosemiotic approach (1)... View MoreDate Issued2022 (3)2021 (1)Has File(s)
    Yes (4)
    Repositorios Latinoamericanos
    facebookinstagramtwitterYoutubelinkedin

    La Universidad

    • Normativa Institucional
    • Modelo Formativo
    • Planificación Estratégica
    • Transparencia
    • Acreditación
    • Imagen Corporativa

    Unidades

    • Vinculación con el Medio
    • Investigación
    • Internacional
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales

    Servicios

    • Matrícula
    • Financiamiento
    • Biblioteca
    • Pago Online
    • Certificados en línea
    • Bolsa de trabajo Alumni

    Programas

    • Carreras Diurnas
    • Carreras Vespertinas
    • Cursos
    • Diplomados
    • Magíster
    • Especialidades

    Contáctanos

    • Avda. Pedro de Valdivia 1509
      Providencia, Santiago
    • Código Postal: 7501015
    • +56 2 24207100
     

     

    facebookinstagramtwitterYoutubelinkedin

    La Universidad

    • Normativa Institucional
    • Modelo Formativo
    • Planificación Estratégica
    • Transparencia
    • Acreditación
    • Imagen Corporativa

    Unidades

    • Vinculación con el Medio
    • Investigación
    • Internacional
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales

    Servicios

    • Matrícula
    • Financiamiento
    • Biblioteca
    • Pago Online
    • Certificados en línea
    • Bolsa de trabajo Alumni

    Programas

    • Carreras Diurnas
    • Carreras Vespertinas
    • Cursos
    • Diplomados
    • Magíster
    • Especialidades

    Contáctanos

    • Avda. Pedro de Valdivia 1509
      Providencia, Santiago
    • Código Postal: 7501015
    • +56 2 24207100