• Alumnos
  • Alumni
  • Académicos
  • Funcionarios
  • Noticias
  • Biblioteca
  • Servicios en línea
    • Efinis Alumnos
    • Efinis Académicos
    • Terrae Alumnos
    • Terrae Académicos
    • Pago en línea
    • Certificados en línea
    • Solicitud Espacios Físicos
  • Contáctanos
  • Nuestra Universidad
    • Nuestra Identidad
    • Mensaje del Rector
    • Autoridades
    • Nuestra Historia
      • Especial Sábana Santa
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales
    • Aseguramiento de la Calidad
      • Acreditación
    • Modelo Formativo
    • Comité Ético-Científico
    • Transparencia
    • Planificación Estratégica
    • Normativa Institucional
  • Admisión
  • Facultades
    • Facultad de Arquitectura y Diseño
    • Facultad de Artes
    • Facultad de Derecho
    • Facultad de Economía y Negocios
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Facultad de Humanidades y Comunicaciones
    • Facultad de Ingeniería
    • Facultad de Medicina
    • Facultad de Odontología
  • Postgrados
  • Vinculación con el medio
  • Investigación
  • Internacional
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Search
    •   DSpace Home
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 26

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    “What if we get sick?”: Spanish adaptation and validation of the fear of illness and virus evaluation scale (FIVE) in a non-clinical sample exposed to the COVID-19 pandemic 

    Cottin, Marianne; Hernández, Cristóbal; Núñez, Catalina; Labbé, Nicolás; Quevedo, Yamil; Davanzo, Antonella; Behn, Alex (Frontiers Media, 2021-03-11)
    Distinct sources of stress have emerged during the COVID-19 pandemic. Particularly, fear is expected to generate significant psychological burden on individuals and influence on either unsafe behavior that may hinder ...
    Thumbnail

    Autorreflexión en la trayectoria docente: propuesta para su desarrollo desde el modelo SIC 

    Luci-Arriagada, Gina; Haas Prieto, Valentina; Cárdenas Berrio, María Karla (Universidad Técnica de Manabí, 2021-10-22)
    El artículo aborda los principios fundamentales sobre los que se basa el modelo de autorreflexión SIC (Sentido – Intervención – Cierre). Dicho modelo se sustenta en los aportes teóricos de Zimmerman, fundamentalmente. Este ...
    Thumbnail

    Two fish moving in their seas: How does the body language of teachers show itself who teach mathematical equations? 

    Rosa, Maurício; Farsani, Danyal (Acta Scientiae, 2021)
    Background: “Culture hides much more than it reveals and, strangely enough, what it hides, it hides more effectively from its own participants” (Hall, 1959, p. 39). This quote corresponds well to a Persian proverb, also ...
    Thumbnail

    Directoras y directores escolares frente a la Ley de Inclusión escolar en Chile: entre compromiso, conformismo y resistencia. 

    Salas, Natalia; Rojas Fabris, María Teresa; Rodríguez, José Ignacio (Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, 2021)
    El artículo comunica los resultados de una investigación realizada en Chile sobre las disposiciones de directoras y directores frente a la Ley de Inclusión Escolar, regulación que promueve la desegregación escolar y ...
    Thumbnail

    Two sides of the same coin: fluid intelligence and crystallized intelligence as cognitive reserve predictors of social cognition and executive functions among vulnerable elderly people 

    Salas, Natalia; Escobar, Josefina; Huepe, David (Frontiers in Neurology, 2021-11)
    The concept of cognitive reserve –CR– postulates two forms that prevent cognitive impairment: neural reserve and neural compensation. Both have been primarily linked to the protective role played by genetic factors, ...
    Thumbnail

    Teaching and learning of mathematics and criteria for its improvement from the perspective of future teachers: a view from the Ontosemiotic Approach. 

    Breda, Adriana; Seckel, María José; Farsani, Danyal; Fernandes da Silva, José; Calle, Eulalia (Mathematics Teaching Research Journal, 2021)
    The objective of this article is to identify the meaning attributed to the didactics of mathematics and what are the criteria with which an improvement in the teaching and learning process of mathematics is based, future ...
    Thumbnail

    Cultural historical analysis of Iranian school mathematics curriculum: The role of computational thinking 

    Rafiepour, Abolfazl; Farsani, Danyal (Research on Mathematics Education, 2021-09)
    In this paper, six mathematics curriculum changes in Iran will be reviewed, spanning from 1900 until the present time. At first, change forces, barriers, and the main features of each curriculum reform will be represented. ...
    Thumbnail

    Proxêmica e comunicação não verbal na interação em sala de aula 

    Farsani, Danyal; Rodrigues, Jackeline (Psicologia Escolar e Educacional, 2021-12)
    Este artigo relata um estudo realizado sobre a interação professor-aluno em uma escola pública dos anos iniciais, na cidade de Santiago, Chile. O estudo realizou uma análise quantitativa dos quadros das imagens capturadas ...
    Thumbnail

    Modelling and applications in Iran school mathematics curriculum: Voices of math teachers 

    Rafiepour, Abolfazl; Farsani, Danyal (Mathematics Teaching Research Journal, 2021)
    In this paper, six mathematics curriculum changes in Iran are reviewed, spanning from 1900 to 2021. Change of forces, barriers, and the main features of each reform are represented. Specifically, the first five curriculum ...
    Thumbnail

    Population-attributable risk of adverse childhood experiences for high suicide risk, psychiatric admissions, and recurrent depression, in depressed outpatients 

    Gloger, Sergio; Martínez, Pablo; Behn, Alex; Chacón, M. Victoria; Cottin, Marianne; Diez de Medina, Dante; Vöhringer, Paul A. (Taylor and Francis, 2021)
    Background:To assess whether linear effects or threshold effects best describe theassociation between early adverse stress (EAS) and complex and severe depression (i.e.,depression with treatment resistance, psychotic ...
    • 1
    • 2
    • 3

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorFarsani, Danyal (5)Undurraga, Rosario (4)Behn, Alex (2)Cottin, Marianne (2)Rafiepour, Abolfazl (2)Salas, Natalia (2)Aracena Lobos, Carmen Andrea (1)Asenjo Zapata, Natalia (1)Breda, Adriana (1)Bustamante Rojas, Gonzalo (1)... View MoreSubjectTESIS DIGITAL (4)COVID-19 (3)Género (3)Educación de la primera infancia (2)Gender (2)Mujer (2)Trabajo (2)Trayectoria laboral (2)Abuso infantil (1)Adquisición de conocimientos (1)... View MoreDate Issued
    2021 (26)
    Has File(s)Yes (26)
    Repositorios Latinoamericanos
    facebookinstagramtwitterYoutubelinkedin

    La Universidad

    • Normativa Institucional
    • Modelo Formativo
    • Planificación Estratégica
    • Transparencia
    • Acreditación
    • Imagen Corporativa

    Unidades

    • Vinculación con el Medio
    • Investigación
    • Internacional
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales

    Servicios

    • Matrícula
    • Financiamiento
    • Biblioteca
    • Pago Online
    • Certificados en línea
    • Bolsa de trabajo Alumni

    Programas

    • Carreras Diurnas
    • Carreras Vespertinas
    • Cursos
    • Diplomados
    • Magíster
    • Especialidades

    Contáctanos

    • Avda. Pedro de Valdivia 1509
      Providencia, Santiago
    • Código Postal: 7501015
    • +56 2 24207100
     

     

    facebookinstagramtwitterYoutubelinkedin

    La Universidad

    • Normativa Institucional
    • Modelo Formativo
    • Planificación Estratégica
    • Transparencia
    • Acreditación
    • Imagen Corporativa

    Unidades

    • Vinculación con el Medio
    • Investigación
    • Internacional
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales

    Servicios

    • Matrícula
    • Financiamiento
    • Biblioteca
    • Pago Online
    • Certificados en línea
    • Bolsa de trabajo Alumni

    Programas

    • Carreras Diurnas
    • Carreras Vespertinas
    • Cursos
    • Diplomados
    • Magíster
    • Especialidades

    Contáctanos

    • Avda. Pedro de Valdivia 1509
      Providencia, Santiago
    • Código Postal: 7501015
    • +56 2 24207100