• Alumnos
  • Alumni
  • Académicos
  • Funcionarios
  • Noticias
  • Biblioteca
  • Servicios en línea
    • Efinis Alumnos
    • Efinis Académicos
    • Terrae Alumnos
    • Terrae Académicos
    • Pago en línea
    • Certificados en línea
    • Solicitud Espacios Físicos
  • Contáctanos
  • Nuestra Universidad
    • Nuestra Identidad
    • Mensaje del Rector
    • Autoridades
    • Nuestra Historia
      • Especial Sábana Santa
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales
    • Aseguramiento de la Calidad
      • Acreditación
    • Modelo Formativo
    • Comité Ético-Científico
    • Transparencia
    • Planificación Estratégica
    • Normativa Institucional
  • Admisión
  • Facultades
    • Facultad de Arquitectura y Diseño
    • Facultad de Artes
    • Facultad de Derecho
    • Facultad de Economía y Negocios
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Facultad de Humanidades y Comunicaciones
    • Facultad de Ingeniería
    • Facultad de Medicina
    • Facultad de Odontología
  • Postgrados
  • Vinculación con el medio
  • Investigación
  • Internacional
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Search
    •   DSpace Home
    • Facultad de Educación, Psicología y Familia
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-3 of 3

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Cultural historical analysis of Iranian school mathematics curriculum: The role of computational thinking 

    Rafiepour, Abolfazl; Farsani, Danyal (Research on Mathematics Education, 2021-09)
    In this paper, six mathematics curriculum changes in Iran will be reviewed, spanning from 1900 until the present time. At first, change forces, barriers, and the main features of each curriculum reform will be represented. ...
    Thumbnail

    Modelling and applications in Iran school mathematics curriculum: Voices of math teachers 

    Rafiepour, Abolfazl; Farsani, Danyal (Mathematics Teaching Research Journal, 2021)
    In this paper, six mathematics curriculum changes in Iran are reviewed, spanning from 1900 to 2021. Change of forces, barriers, and the main features of each reform are represented. Specifically, the first five curriculum ...
    Thumbnail

    Developing conceptual understanding of Irrational numbers based on technology through activity system 

    Rafiepour, Abolfazl; Abdolahpour, Kazem; Farsani, Danyal (2022)
    The main purpose of this study is to develop a conceptual understanding of the irrational number of the square root of 2 ( 2 ). Participants in the study were 20 ninth-grade male students. Activity Theory was used as a ...

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorFarsani, Danyal (3)
    Rafiepour, Abolfazl (3)
    Abdolahpour, Kazem (1)SubjectBerpikir komputasi (1)Computational thinking (1)Curriculum change (1)Globalisasi (1)Globalization (1)Kurikulum matematika sekolah (1)Perubahan kurikulum (1)School mathematics curriculum (1)... View MoreDate Issued2021 (2)2022 (1)Has File(s)Yes (3)
    Repositorios Latinoamericanos
    facebookinstagramtwitterYoutubelinkedin

    La Universidad

    • Normativa Institucional
    • Modelo Formativo
    • Planificación Estratégica
    • Transparencia
    • Acreditación
    • Imagen Corporativa

    Unidades

    • Vinculación con el Medio
    • Investigación
    • Internacional
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales

    Servicios

    • Matrícula
    • Financiamiento
    • Biblioteca
    • Pago Online
    • Certificados en línea
    • Bolsa de trabajo Alumni

    Programas

    • Carreras Diurnas
    • Carreras Vespertinas
    • Cursos
    • Diplomados
    • Magíster
    • Especialidades

    Contáctanos

    • Avda. Pedro de Valdivia 1509
      Providencia, Santiago
    • Código Postal: 7501015
    • +56 2 24207100
     

     

    facebookinstagramtwitterYoutubelinkedin

    La Universidad

    • Normativa Institucional
    • Modelo Formativo
    • Planificación Estratégica
    • Transparencia
    • Acreditación
    • Imagen Corporativa

    Unidades

    • Vinculación con el Medio
    • Investigación
    • Internacional
    • Desarrollo y Relaciones Institucionales

    Servicios

    • Matrícula
    • Financiamiento
    • Biblioteca
    • Pago Online
    • Certificados en línea
    • Bolsa de trabajo Alumni

    Programas

    • Carreras Diurnas
    • Carreras Vespertinas
    • Cursos
    • Diplomados
    • Magíster
    • Especialidades

    Contáctanos

    • Avda. Pedro de Valdivia 1509
      Providencia, Santiago
    • Código Postal: 7501015
    • +56 2 24207100